Police Charge Parents Of Basikal Lanjan

Commenting on the tragedy of the teenagers on modified bicycles, or "basikal lajak", and the riding of "kapcai" motorcycles without a licence, she said that the enforcement of the child act 2001 should be imposed on parents for "negligence or neglect of responsibility". Lawyer ranee sreedharan agreed that the child act could be applied on parents of children carrying out basikal lajak and other illegal. Parents of teens in 'basikal lajak' case happy justice has been served. Earlier this week, bukit aman warned that they will take legal action against parents whose children are caught using 'basikal lajak'.

Kes Basikal Lajak Johor Ada satu kes yang pernah berlaku di johor
Kes Basikal Lajak Johor Ada satu kes yang pernah berlaku di johor

Kuala lumpur, april 23 — hauling parents to court for offences of neglect or exposing their children to danger over the latter's "basikal lajak" activities — racing illegally modified bicycles without safety features such as brakes — may not be straightforward and could even end up doing more harm than good, lawyers have said. There is a lot of anguish of late about the case of a woman in johor who was in an accident a few years ago with eight teenagers on modified bicycles. Their deaths are sad don't try and say otherwise, don't blame it on them. Back in october last year, magistrate siti hajar ali made the decision to set sam free after ruling that the prosecution had failed to prove the case against her beyond reasonable doubt. Parents of teens in 'basikal lajak' case happy justice has been served. Now, he suffers from trauma every time.

Police Charge Parents Of Basikal Lanjan. Menunggang basikal secara kerap akan meningkatkan kesihatan anda. Ia adalah aktiviti yang sangat baik yang boleh dilakukan pada hampir setiap bahagian badan. Anda juga akan mendapat faedah lain. Ini hanyalah beberapa fakta tentang aktiviti yang menarik ini.

Aktiviti ini akan membantu anda mendapatkan lebih banyak nafas berbanding mereka yang tidak melakukannya dengan kerap. Anda akan mendapati bahawa ini adalah senaman yang lebih berkesan daripada aerobik. Ia juga lebih menyeronokkan. Senaman jenis ini menjimatkan kos dan menyeronokkan, jadi anda boleh mendapatkan hasil yang terbaik untuk badan anda. Ini boleh membantu mengurangkan risiko serangan jantung, tekanan darah dan diabetes anda. Itulah sebab mengapa ini akan menjadi cara terbaik untuk kekal sihat. Penyelidikan menunjukkan bahawa berbasikal untuk jarak dekat boleh mengurangkan kadar kematian sebanyak 22%.

Ia adalah mungkin untuk menurunkan berat badan dengan menunggang basikal. Aktiviti ini akan membantu anda membakar tenaga yang anda perolehi daripada makanan. Melakukan senaman ini selama 15 minit dalam tempoh 5-6 kali dalam seminggu akan mengurangkan berat badan anda 11 paun dalam setahun.

Anda juga boleh mendapat kesan positif daripada menunggang basikal. Aktiviti ini boleh membuat mood anda baik. Aktiviti ini boleh membantu mengurangkan tekanan dan kemurungan. Aktiviti ini akan membolehkan anda untuk melihat persekitaran dan berinteraksi dengan orang lain. Anda juga akan dapat menikmati udara segar. Ini sangat bermakna untuk kesihatan anda. Aktiviti ini juga boleh memotivasikan anda untuk melakukan aktiviti harian anda.

Apabila anda melakukan aktiviti ini, anda tidak perlu risau tentang pencemaran. Pengangkutan bermotor adalah lebih berbahaya daripada pengangkutan tidak bermotor. Pengguna pengangkutan tidak bermotor mungkin bernafas dengan lebih kerap. Juga , mereka menghirup oksigen lebih banyak.

Trending Now..

Popular Posts

Basikal Probike

Sewa Basikal Tua Di Enstek

Cara Tukar Tiub Tayar Basikal

Basikal Elektrik Macam Skuter

Replika Basikal Mudah.My

Basikal Rempit Budak2

Proses Perniagaan Bagi Sebuah Kilang Membuat Basikal

Basikal Fixie Mini Untuk Dijual

Pam Basikal Malayisa